De les die wij hieruit kunnen leren is dat je gestructureerd moet werken met alles wat je doet, omdat je dan efficiënter werkt en ook makkelijker in staat bent om fouten op te sporen. Dit geldt voor alles wat je doet, dus ook in je bedrijf. Zorg voor een vaste structuur en leg ook vast wat die structuur precies is. Dan kun je werkzaamheden makkelijker uitbesteden of overdragen zonder dat je zelf het overzicht verliest.
Social media structuur
Een vaste structuur in je benadering van de social media is daarom ook gewenst. Door die vaste structuur ‘vergeet’ je geen dingen en hou je overzicht. Spreek met jezelf af dat je er eens voor gaat zitten om een vaste indeling te maken in wat je wanneer wilt posten. Zo zorg je dat je altijd zichtbaar blijft. Klinkt heel makkelijk, maarhoe zorg je daarvoor? En ‘mag’ je dan niet meer spontaan iets leuks posten?
Natuurlijk kan dat nog, maar houdt wel vast aan je vaste structuur. Voldoet dat wat je wilt posten aan de eisen die jij stelt aan je posts? Dat is de vraag die je jezelf constant moet stellen.
Onthoud dat je social media een deel van je digitale etalage is. Met een gestructureerd plan helpt je social media mee bij het aantrekken van klanten en bij het versterken van je brand.
Kies je kanalen
Maak een keuze in welke social media kanalen je wilt gaan gebruiken. Het is niet heel zinvol om alle bestaande kanalen zichtbaar te zijn, dan kom je niet meer aan je core business toe. Vaak weet je wel op welke kanalen jouw (potentiële) klanten te vinden zijn en zo niet dan ligt daar een taak. 2 tot 3 kanalen is zeker wel genoeg.
Maak een plan en hou je eraan
Dit is best een lastige maak een planning voor je social media en hou je daar dan ook aan. Leg vast hoe vaak per week je iets wilt posten op je social media. Ik hoor je al denken:
- wanneer moet ik dat dan doen
- wat moet ik dan posten
- hoe hou ik dat vol
Het beste kun je een vast moment in de week kiezen waarop je dit voorbereid en klaar zet voor publicatie op de door jouw gekozen momenten. Nu kan ik me voorstellen dat het er uit kan zien als een onoverkomelijke taak, als je niet weet waar je moet beginnen.
Gelukkig is het sructureren van werkzaamheden 1 van de belangrijkste talenten van een VA. En een online marketing VA kan je helpen bij het implementeren van een structuur in jouw digitale marketing.
Lijkt het je wat om hierover eens van gedachten te wisselen? Laat dan een bericht achter of mail naar: